Kampania SMS – na czym polega i jak ją przygotować?

Kampania SMS to narzędzie chętnie wykorzystywane w marketingu – z którego aktualnie korzysta całe mnóstwo skoncentrowanych na wyniku firm. To właśnie dzięki nowoczesnym kampaniom SMS mają możliwość nie tylko pozyskiwania nowych Klientów z kanału mobilnego oraz automatyzacji powiadomień i alertów, ale również prowadzenia realnie angażującej komunikacji z potencjalnie zainteresowanymi produktem czy usługą osobami. Kampania SMS opiera swoje działanie na przygotowanych wcześniej wiadomościach tekstowych – tak zwanych „SMS-ach” – które mają za zadanie zdobycie nowych leadów (a więc nowych kontaktów, które być może staną się nowymi Klientami firmy) oraz przywrócenie zaangażowania wśród tych Klientów, których przedsiębiorstwo może uznać już za nieaktywnych. Częstym pomysłem na kampanię SMS jest tak zwane „ratowanie porzuconych koszyków” – czyli SMS w formie przypomnienia o zakupach w danym sklepie internetowym (które zostały dodane do koszyka, ale jeszcze za nie nie zapłacono). Niezależnie od powodów z jakich przedsiębiorca decyduje się na skorzystanie z profesjonalnej kampanii SMS – może liczyć na rzeczywiste, pozytywne skutki wdrożonych działań marketingowych. Jak? Przychodzimy z odpowiedzią!

Kampania SMS i jej rola w kampanii marketingowej wydarzenia

Kampanie SMS nazywane bywają „wysyłaniem SMS-ów masowych” – co oznacza, że firma w krótkim czasie jest w stanie dotrzeć do bardzo dużej ilości zainteresowanych produktem czy usługą osób. Dzięki szybkości działania – jej efekty również mogą być widoczne natychmiastowo. Wszystko zależy od zaplanowania kampanii – na przykład połączenia wysyłki masowych SMS-ów z informacją o promocji na dany produkt z rzeczywistym uruchomieniem zniżek na stronie. Decydując się na skorzystanie z marketingowych mobilnych SMS-ów warto zwrócić się o pomoc do profesjonalnych agencji, które realizują tego typu działania od lat. SMS marketingowy to doraźne rozwiązanie, skutecznie przypominające Klientom o danej marce – aby kampanie SMS mogły pochwalić się jak najlepszymi rezultatami, warto dokładnie określić w nich grupę docelową, skrupulatnie zaprojektować treść wysyłanej wiadomości (na przykład z użyciem „CTA”, czyli „Call To Action” – zachęty do wykonania danej czynności – „wejdź na…”, „sprawdź tutaj…”, „kup teraz…”) oraz… zacząć wysyłać ją do potencjalnych Klientów! Jak się okazuje – rola tak zwanego „SMS marketing” w kampaniach marketingowych może być nieoceniona. Wszystko zależy od zaangażowania w jej przygotowanie – im większe, tym wyższe prawdopodobieństwo, że kampania marketingowa przyniesie upragniony sukces!

Jakie są korzyści kampanii SMS?

Jedną z największych korzyści kampanii SMS jest możliwość szybkiego dotarcia do dużej liczby osób – co więcej, nie są to przypadkowe osoby, a te, które rzeczywiście mogą być zainteresowane oferowanymi przez nas produktami i usługami. Warto zwrócić uwagę również na fakt skuteczności dotarcia – ponieważ wielu z nas niemalże natychmiastowo otwiera przychodzące wiadomości tekstowe. Możliwość automatyzacji komunikatu oraz swego rodzaju „skrojenia go na miarę” sprawia, że wysyłana SMS-em reklama jest niezwykle interesująca i atrakcyjna dla Odbiorców. Inną zaletą kampanii SMS może być tak zwana „personalizacja” wiadomości – czyli dopasowanie jej pod konkretnego Klienta. Dzięki przemyślanym, nowoczesnym SMS-om marketingowym przedsiębiorca może spodziewać się też skutecznego cross-sellingu i up-sellingu, czyli zwiększenia sprzedaży poprzez zaproponowanie Klientowi kolejnego produktu (na przykład SMS z reklamą strojów narciarskim wysłany do osoby, która kilka dni wcześniej zdecydowała się na zakup nart).

Jak zaplanować kampanię SMS?

Planując kampanię SMS przydatna może okazać się baza Odbiorców, z której skorzystamy w celu pozyskania numerów telefonu – najlepiej budować bazę w oparciu o RODO (tak, aby uniknąć problemów prawnych). Mając już bazę Klientów – warto zastanowić się nad treścią komunikatu (tak, aby przyciągnął do siebie jak największą liczbę osób otwierających wiadomość). Jeden SMS to zaledwie 160 znaków – pamiętajmy, aby wykorzystać je dobrze! Im bardziej zachęcająca, przejrzysta, atrakcyjna słownie wiadomość – tym lepiej! Planując kampanię SMS dla swojej firmy miejmy na uwadze fakt, że jest to proces niezwykle złożony i czasochłonny, oparty na licznych przepisach prawnych. Dlatego warto podkreślić, że dzięki sprzedaży biletów przez system Ekobilet nie musisz się już więcej o to martwić. Oferowane narzędzia pozwalają na szybką i sprawną wysyłkę SMS-ów do bazy klientów i sprawiają, że promocja wydarzeń staje się łatwiejsza.

Jak zrealizować kampanię SMS?

Realizując kampanię SMS – warto pamiętać o wspomnianym wyżej „Call To Action” oraz o… skróconych linkach! To właśnie dzięki nim Odbiorca wiadomości będzie mógł od razu kupić produkt lub skorzystać z naszej usługi. Skrócony link to doskonała propozycja dla wiadomości tekstowych – ograniczonych co do ilości znaków. Realizując kampanie SMS – przedsiębiorcy mogą rozważyć planowanie kilku kampanii w tym samym czasie. Pomysłów na marketing mobilny SMS jest całe mnóstwo – aby przekonać się jak efektywna potrafi być, warto skontaktować się z zaufaną agencją marketingową.